De MBTI indicator is een geweldig pragmatische en hele leuke manier om communicatie te verbeteren en teams te versterken door het krijgen van wederzijds begrip.
Met meer dan 30 jaar ervaring in de verkoop en in management hebben wij in tegenstelling tot andere aanbieders een zakelijke aanpak. Wij leggen de relatie naar uw praktijksituatie zodat u en uw deelnemers de MBTI types direct kunnen interpreteren en toepassen. De voorbeelden geven u zeker een “a ha” effect.
Wellicht lijkt het dat MBTI niet past in onze portfolio, het is echter een logisch gevolg van onze zakelijke ontwikkeling. Verkopen is en blijft mensen werk, hoeveel er ook geautomatiseerd wordt. Om beter te begrijpen waarom mensen reageren zoals ze reageren en waarom mensen beslissen zoals ze beslissen hebben wij ons in MBTI, NLP en psychologie verdiept. Dit helpt ons sneller tot resultaat te komen op een hele prettige manier voor alle partijen. Deze kennis helpt ons ook misverstanden te voorkomen en wij zijn beter in staat ons eigen gedrag authentiek aan te passen aan onze gesprekspartners. Authenticiteit is zeer belangrijk, MBTI is geen “trucje”.
Fentix levert de MBTI test als teambuildingssessie / communicatietraining voor teams of als MBTI test voor managers. Wij zijn door OPP Nederland opgeleid en MBTI Step 1 en MBTI Step 2 gecertificeerd. OPP Nederland is de exclusieve distributeur in Europa van het instrument.
MBTI Step 1; bepaalt iemands persoonlijkheidstype, opgebouwd uit vier basisvoorkeuren en geeft op een positieve manier inzicht in jezelf en in anderen.
MBTI Step 2; is een verdieping van de Stap I voorkeuren en geeft inzicht in de unieke manier waarop een individu zijn/haar persoonlijkheidstype uit.
Na meer dan 70 jaar onderzoek en ontwikkeling is MBTI verreweg het populairste psychometrische instrument voor het verkrijgen van inzicht in normale persoonlijkheidsverschillen. Jaarlijks worden er wereldwijd meer dan 3,5 miljoen MBTI tests afgenomen en is in meer dan 30 talen beschikbaar.
Wilt u direct meer informatie over één van deze trainingen/sessies ga dan naar de gedetailleerde pagina. Wilt u meer informatie over MBTI in het algemeen lees dan verder op deze pagina.
MBTI is de afkorting van de Myers-Briggs Type Indicator en betreft een methodiek om de psychologische voorkeuren van personen vast te stellen. MBTI is een psychometrisch instrument en zoals de naam al beschrijft is het een indicator, dus geen test. Dat laatste maakt het een geweldig instrument om in teambuildingssessies in te zetten, het meet geen bekwaamheden en geen vaardigheden. Met andere woorden elk vastgesteld persoonlijkheidstype heeft zijn sterke en minder sterke kanten, zonder dat er een hiërarchie is.
Waarom hebben wij deze pagina “MBTI test” genoemd? Het zoekwoordenonderzoek heeft uitgewezen dat er maandelijks het meest gezocht wordt op “MBTI test” en niet op de juiste MBTI typologie.
De sterke punten van MBTI
Wat is de doelstelling van de MBTI test?
Het doel van de MBTI test is:
Het verkrijgen van zelfinzicht
Vaststellen wat uw voorkeuren zijn (energie, waarnemen, beslissen en gedrag)
Leren ervaren en waarderen van verschillen tussen personen
Begrijpen hoe verschillende MBTI types constructief kunnen samenwerken
Het instrument meet geen vaardigheden en geen bekwaamheden.
Wat is de toepassing van MBTI?
MBTI verklaart de basispatronen van het menselijk functioneren en wordt onder andere toegepast voor:
Zelfontwikkeling
Probleemoplossing
Het begrijpen van stressreacties
Carrièreontwikkeling
Samenwerken
Werkrelaties
Communicatiestijl
Conflicten oplossen
Werken in teams en organisaties
Managementstijl
Veranderingen doorvoeren en managen
Organisatiecultuur begrijpen en initiëren
Wie gebruiken MBTI?
MBTI wordt gebruikt door duizenden organisaties in Europa, zoals:
Management colleges en business schools zoals Ashridge, INSEAD, Henley Business School en Cranfield
Management consultancies zoals PWC, Deloitte en PA Consulting Group
Multinationals zoals Microsoft, Shell, Coca Cola en Procter & Gamble
Overheid
Universiteiten, kerken en coaches/mediators
etc.
MBTI dichotomieën en persoonlijkheidstypes
MBTI kent 16 persoonlijkheidstypes op basis van 4 dimensies (dichotomieën).
Onze site gebruikt cookies voor noodzakelijke technische doeleinden en voor analytics. Als u onze site blijft gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Voor meer informatie zie onze privacyverklaring.OkPrivacyverklaring