Website design
- Maatwerk op basis van code
- Maatwerk op basis van open source
- Aanpassen / renovatie van uw site
Internet Marketing of online marketing is een verzamelnaam van een flink aantal marketingdisciplines maar waar het onder de streep op neer komt is dat u op internet gevonden wilt worden door uw potentiële klanten. Gevonden willen worden betekend een zoekresultaat welke aan u gelinkt is op de eerste pagina en bij voorkeur op één van de eerste drie posities in bv. Google, Bing, Yandex of een andere zoekmachine.
In onderstaande beschrijving maken wij gebruik van het woord “site”, dit betekent zowel website als webshop.
Website design is een primair onderdeel van Internet Marketing en hier combineren wij onze ervaring, kennis en kunde met een standaard WordPress template. De reden dat wij voor een standaard WordPress template kiezen is eenvoudig, het product voldoet perfect aan de meeste gestelde eisen, is flexibel aan te passen aan uw wensen en word heel veel gebruikt. Er is een grote community, een heel actief forum en de
makers verlenen een uitstekende ondersteuning. Dus waarom zelf iets verzinnen dat al bestaat en onderhouden wordt? Zonde van ons en uw geld om in een eigen ontwikkeling te investeren.
Ook een webshop of webwinkel kan deel uitmalen van de Internet Marketing strategie maar wat is het verschil tussen een zakelijk webshop en een gewone webshop? Een zakelijke webshop is veelal een aanvulling op de website van professionele bedrijven waar producten, spare parts, diensten en dergelijke zowel intern als extern aangeboden worden. Een zakelijke webshop is veelal gebouwd in separate software en staat technisch los van de website.
Dit betekent dat indien er “iets” met de website aan de hand is de zakelijke webshop hier niet door beïnvloed wordt en andersom. Beide zijn te bereiken onder het zelfde domein en staan “losjes” in verbinding met elkaar.
Wat betekent SEO nu eigenlijk in de praktijk? ….waarom is dit zo belangrijk en welke plaats neemt SEO in binnen de Internet Marketing? Hoewel vele aanbieders van website design een hoge zoekmachine score claimen voor een minimaal bedrag(?), is dit erg discutabel. De argumentatie is erg eenvoudig; Google heeft per zoekopdracht 1 eerste pagina met ca. 9 posities (excl. advertenties). Dus ca. 9 sites halen de eerste pagina en slechts 3 sites halen de top 3 posities. Voor de duidelijkheid; onze definitie van “hoog in Google” is op de eerste pagina en zo mogelijk één van de eerste drie posities.
Conclusie: Het is allerminst vanzelfsprekend hoog in Google te scoren, het is ook geen trucje en het is al “knokken” voor een vermelding op de eerste pagina. Bij veel concurrentie op een bepaald zoekwoord is het dus nog eens extra lastig ook nog eens een plaats in de top 3 te verwerven. En het goede nieuws is dat het niet onmogelijk is ……
Search Engine Advertising is niets meer en niets minder dan het adverteren in één van de zoekmachines zoals Bing of Google. Wellicht een logisch maar niet onvoorwaardelijk deel binnen de Internet Marketing. Binnen SEA zijn de meeste gebruikte advertentievormen een tekstadvertentie of een beeldadvertentie. De tekstadvertenties worden rond de zoekresultaten geplaatst en de beeldadvertentie kunt bijvoorbeeld ook tegenkomen op nu.nl. Beide zijn betaalde maar effectieve manieren om gevonden te worden op internet. Het voordeel van adverteren op deze wijze is dat de kosten eenvoudig in de hand kunnen worden gehouden dus het niet te duur hoeft te worden. U betaald alleen als iemand op de advertentie klikt, het bedrag dat in rekening wordt gebracht is nooit hoger dan het maximaal opgegeven bedrag bij het zoekwoord. Google Adwords geeft duidelijke rapportages en inzage in de gemaakte kosten.
Helaas is de tijd voorbij van het even een website bouwen en niet meer naar om kijken. Tegenwoordig is een site een levende omgeving die doorlopend wordt aangepast en verbeterd, gevoed door een actieve Internet Marketing campagne. Het is belangrijk om op regelmatige basis (1x per maand) de website te controleren en op kwaliteit te analyseren. Wij hebben er voor gekozen om onze eigen sites op maandelijkse basis door vier verschillende analyses heen te halen en doorlopend op beschikbaarheid te bewaken. Hiervoor gebruiken wij standaard analysemethoden die wij interpreteren en waarvan wij correcties in de websites doorvoeren. Wij analyseren op: laadtijd (bottlenecks), SEO (zoekwoorden, backlinks, SEO analyse), positie van zoekwoorden in de zoekmachines (ranking) en analyse op: Duplicate Content, Broken links en Page Power.
De resultaten van bovengenoemde analyses worden verwerkt in een rapport en op basis van de uitkomsten worden de eventuele te nemen acties afgestemd.
Wij kunnen ons goed voorstellen dat er situaties zijn waarbij extra kennis en ervaring gewenst is voordat u investeert in zoiets belangrijks als een website, webshop of een Internet Marketing campagne. Beide hebben als doel nieuwe klanten te bereiken en bestaande klanten te informeren en te binden. Omdat wij als portfoliodienst “Participaties” hebben begrijpen wij dat als geen ander, ook hier geldt dat elke seconde die wij investeren in één van onze eigen webshops of websites er ook weer uit komen (ROI).
Hoewel ons portfolio gericht is op het turn-key leveren van professionele zakelijk websites of webshops hoeft u natuurlijk niet voor ons te kiezen. De argumentatie is niet belangrijk, uw situatie bepaald wat nu voor u belangrijk is. Sterker nog, heeft u al een website of webshop en is het verbeteren een goede optie, dan zullen wij u zelfs afraden een nieuw traject op te starten. Nieuw is niet per definitie goed en een desinvestering een onaantrekkelijk idee ook al betreft het een “sunk cost”.